Bayi Cedera Digigit Biawak Makin Pulih

Thursday, September 25, 2014 by
Adik Nur Hidayah semakin pulih daripada kecederaan yang dialaminya selepas diserang seekor biawak. 


JOHOR BARU: Bayi berusia lapan bulan, Nur Hidayah Abdul Rahman menunjukkan perkembangan positif dan semakin beransur pulih daripada kecederaan selepas diserang seekor biawak di rumah kakitangan sebuah resort di Pulau Tioman, Isnin lalu.

Doktor di Hospital Sultanah Aminah, Low Tzuemn Ling berkata, luka pada kecederaan kanak-kanak itu tidak menunjukkan tanda-tanda jangkitan.

Katanya, kecederaan yang menimpa bayi itu adalah satu insiden yang malang tetapi kakitangan hospital cuba melakukan yang terbaik agar mangsa segera pulih.

Pengerusi Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat negeri, Asiah Ariff berkata, Jabatan Kebajikan akan menyediakan khidmat kaunseling kepada ibu mangsa, Nor Raudah Abdullah yang trauma selepas melihat anaknya diserang haiwan reptilia itu di rumah mereka pada Isnin lalu.

"Kami akan memberi kaunseling selama mana yang diperlukan kerana dia masih trauma dengan tragedi ngeri itu," katanya kepada pemberita selepas melawat bayi itu di sini, Khamis.

Biawak tersebut menggigit dan mencengkam kepala bayi tersebut serta cuba menarik keluar mangsa dari dapur rumah berkenaan ke kawasan semak berhampiran.

Ibu bayi malang itu bergegas mendapatkan anaknya selepas terdengar tangisan yang kuat.

(Kredit: mStar Online)

0 comments:

Post a Comment

KOMEN @ AKU BUDAK KOLA©