Pelajar Wanita Dicekup Separuh Bogel Bersama Awang Hitam

Monday, December 05, 2011 by


SEREMBAN – Seorang pelajar wanita yang sedang leka bermesra dengan kekasihnya warga Nigeria dicekup di sebuah rumah berhampiran kolej swasta di Mantin dekat sini, semalam.

Lebih memalukan, wanita berusia 20-an itu berada dalam keadaan separuh bogel dalam bilik di tingkat lima rumah berkenaan bersama kekasihnya itu kira-kira jam 4 pagi.

Seramai sembilan warga Nigeria turut berada di rumah berkenaan dalam keadaan mabuk di ruang tamu rumah dipercayai sedang berpesta menyambut hari lahir seorang rakan mereka.



Kesemua mereka ditahan dalam operasi Ops Ajar Jabatan Imigresen ketika serbuan dilakukan terhadap sebuah rumah penempatan Mini Afrika itu.

Mengikut sumber, ketika serbuan dilakukan, pintu bilik wanita itu tertutup rapat dan dia enggan membukanya mes­kipun lebih 30 minit pintu bilik diketuk.

“Anggota Imigresen terpaksa memecahkan pintu dan kelihatan seorang wanita berada di atas tilam dalam keadaan separuh bogel bersama seorang lelaki warga Nigeria yang turut tidak berpakaian.

“Ketika disoal siasat, wanita itu mengaku lelaki Nigeria berkenaan teman lelakinya dan menjalinkan hubungan lebih dua tahun,” katanya.

Menurut sumber, wanita itu mendakwa kekasihnya itu adalah rakan sekelas dan menjalinkan hubungan cinta ketika belajar di tahun dua kolej berkenaan.

Wanita terbabit kemudian ditahan dan diambil ketera-ngan sebelum diserahkan kepada keluarganya kira-kira jam 7 pagi semalam.

Sementara itu, Ketua Bahagian Penguatkuasa Jaba­tan Imigresen negeri, Abdul Kadir Hussin berkata, dalam operasi berkenaan, seramai 42 warga asing ditahan yang terdiri daripada warga Nigeria dan selebihnya warga Kenya, Indonesia, Bangladesh, India, Iraq, Mesir dan Myanmar.

“Kita melakukan lebih 500 pemeriksaan dan mendapati, lima lelaki warga Nigeria memalsukan pas pelajar mereka melalui sindiket.

“Begitu juga dengan kesalahan tinggal lebih masa di negara ini dan tidak memiliki dokumen perjalanan yang sah,” katanya.

Menurutnya, kesemua yang ditahan berusia lingku-ngan 20 hingga 30-an dan dihantar ke Depoh Tahanan Lenggeng.

 

AWANG HITAM, NEGRO DAN DOT DOT DOT…

Entah kenapa jiwa aku meronta-ronta untuk menulis berkaitan “awang hitam”. Ape itu awang hitam rakan-rakan?….heh!! awang hitam atau nama saintifikya “negro” dah semakin ramai dan banyak di negara kita ni, kebanyakkan awang hitam ini datang dari negara afrika terutamanya Sudan.
Sudan,negara terbesar di afrika dan ke-10 terbesar didunia dengan 42 juta populasi. Sebilangan kecil daripada mereka memasuki negara ini dengan menggunakan pas/visa pelajar, tetapi tak pernah menuntut di Institusi Pengajian Tinggi dan sibuk pula nak mengorat wanita tempatan yang gilakan dan dambakan cinta dari awang hitam. Tinjauan dan pemerhatian yang telah aku buat di sekitar lembah kelang dan kawasan-kawasan sekitarnya, mendapati sebilangan gadis melayu kerap berpelesaran dengan awang hitam, tidak kiralah di mana..di sekitar bukit bintang, di dalam komuter, di mid valley city..tidak kira siang dan malam!! Berpelukan dan berciuman di tempat awam merupakan satu senario yang biasa kelihatan dan perlakuan ini antara gadis melayu dan lelaki hitam yang entah dari benua mana munculnya!! Pada telahan aku, mungkin budak-budak melayu ini terpedaya dengan janji-janji manis si awang hitam ataupun berasa lebih nikmat memeluk tubuh sasa dan mencium bibir tebal si negro.
Bagi awang hitam pulak mungkin ini boleh dijadikan satu penanda aras atau satu kebanggaan mungkin juga satu cabaran bagi yang lain-lain menggomol tubuh genit gadis tempatan dan ia merupakan satu nikmat yang tak terhingga.
Kini aku rasa dah bersepah awang hitam ni, kalau dulu hanya kelihatan di sekitar lembah klang terutamanya di Kuala Lumpur dan sekitarnya (terutamanya area-area Damansara, PJ, Kelana Jaya, Subang dan lain-lain) tetapi kini, di Kajang, Semenyih, Bangi, dan ceruk mana-mana aja..kelibat awang hitam pasti kelihatan. Berbanding dengan sikap Pendatang Asing Tanpa Izin (PATI) lain, (Indonesia, Myanmar, Nepal, India, Babgladesh dan lain-lain) awang hitam lain sedikit..dengan susuk tubuh yang secara lahiriah-nya besar, tinggi dan sasa (Seolah-olah ahli gymnisium dan atlet bina badan) mereka ini lebih hyperaktif, nakal, dan jahat.
Dari segi berpakaian, kalau diperhatikan awang hitam lebih trendi, dan berfesyen..dengan gaya-gaya hip-hop, kadang-kadang berbaju kot dan kemas seolah-olah ahli perniagaan yang berjaya. Perwatakan awang hitam lebih agresif dari PATI yang lain, belagak dan sombong serta tidak menghormati masyarakat tempatan. Boleh kita lihat aksi mereka di dialam komuter, pasang lagu kuat-kuat, menari dan terkinja-kinja dan pada masa yang sama mata meliar pandang wanita-wanita sekeliling..galak sungguh!!!
Kalau nak dikatakan pasal awang hitam ni..tak kan habis, semakin ramai awang hitam di Malaysia ni, dan dah terlampau banyak kes jenayah telah dilakukan, dari black money, pecah rumah, samun, rogol, liwat kanak-kanak, dadah, raba, perkosa, gaduh, bunuh, menipu, minum arak di tempat awam dan mengganggu ketenteraman awam.
Awang hitam-awang hitam…..
“bro…jiran baru aku awang hitam…baru je pindah..seminggu pun tak sampai”
“ye ke? bile pindah?”
“baru je….aku rase awal minggu hari tu dorang masuk…”
“kao kena hati-hati mat…awang hitam ni bahaya…dorang ni nakal dan agresif sket..dorang wat pe kat sini..stadi ke kat kolej depan tu?”
“ye ke bahaya?..aku tengok ok jeeee…siap bawak famili lagi..ada dua orang anak lagi…bukan student, katanya cikgu..”
“kao biar betul…awang hitam jadik cikgu..ape nama dia bro?”
“Kumaran A/L Munianndy…kalao tak silap aku lah…bini dia Nageshwari A/P Mariappan….”
“Bodoh…tu bukan awang hitam, kao ni..india ngan negro pun tak dapat beza!!!”
p/s – apa kata kita pakat ramai-ramai pukul awang hitam ni kat tepi jalan….sapa berani, angkat tangan!!!

Kredit: Sumber

0 comments:

Post a Comment

KOMEN @ AKU BUDAK KOLA©