Kisah Polis Trafik Koyak Duit Rasuah

Thursday, June 12, 2014 by




Imej polis trafik sentiasa mendapat persepsi yang negatif di mata rakyat. Dipendekkan cerita, polis trafik gemar menerima rasuah dari pengguna jalan raya yang tidak mahu di saman.

Terus terang penulis katakan, pernah sekali dua tiga kali dijemput menghadiri ceramah/seminar integriti anjuran blablabla, di waktu 'break' 5 minit (untuk bagi peluang lelaki merokok), acapkali ditayangkan video polis trafik menerima rasuah. Rasanya, pembaca sendiri pernah menonton video tersebut.

Tetapi hari ini, lain pula ceritanya. Polis trafik kini juga adalah manusia, manusia yang mampu mengubah diri mereka daripada terus dihina oleh golongan-golongan yang anti polis trafik.

Baca kisah Polis Koyak duit rasuah di bawah:
Dari FB Aripin Alif

Aku yang kena saman, aku yang kena ambik gambar. Saman tetap saman, rasuah jangan ambik. hidup aku bayar saman aje lah.

LOKASI : KM40.6(U) L/RAYA U/S
MASA : 1240

Antara dialog nya lepas aku kena tahan:

POLIS : I/C & lesen! Bro, kau tengok sini polis koyak duit rasuah.

APEK : Encik, saya mintak maaf. Saya tahu saya salah.

POLIS : Eh, lu ingat gua bodoh ke? Lu bagi gua duit, lepas tu lu rakam lu nak masuk kan dalam fb? lu ingat polis sekarang macam polis dulu ke? makan duit haram, makan rasuah? polis sekarang gaji da besar!!

APEK : Encik, saya mintak maaf encik, saya tahu saya salah.

POLIS : lu da rasuah gua lu baru nak mntak maaf? dari tadi tak nak mntak maaf? dia buat salah, awal2 mintak maaf!! (aq lah). Bro, lu ade fb?? ade hp?? ade camera??

AKU: Ada3!!

POLIS : lu ambik gambar, lu masuk kt fb, lu cerita. dia ni nak jatuhkan melayu, nak cerita kat org, polis melayu makan rasuah. aku nak kau janji dengn aku, kau masuk kan dalam fb. cerita kat org. kita kena pertahankan bangsa melayu, jangan asyik nak kena tindas je dgn rasuah!! nah, saman kau.

AKU : saman jugak ke encik?

POLIS : aah.bro, kau janji dengan aku tau??

AKU : yelah, gerak dulu.

POLIS : hati2 bro.

arahan,

KPL153680
UNIT20
EMPV LINKEDUA
TRAFIK B.AMAN






Nak merasuah lagi? Fikir dua tiga kali ye. Polis trafik pun boleh berubah. SHARE kisah menarik ini di wall Facebook korang.

p/s: part "saman juga ke encik?" tak boleh blah.. haha!

Kredit Sumber: My Media Hub

0 comments:

Post a Comment

KOMEN @ AKU BUDAK KOLA©