Senarai Suku Kaum Yang Mempunyai Kuasa Sihir Terkuat

Sunday, September 30, 2012 by


1. Gypsy
Perkataan Gypsy adalah berasal dari Mesir, tetapi paling tepat untuk difahami Gypsy adalah pengembara, ras misterius, tersebar di seluruh Eropah dan bagian Asia, Afrika, dan Amerika. Sebenarnya suku Gypsy adalah orang yang tidak mempunyai rumah yang tetap.Mereka juga boleh disebut sebagai nomad.Tetapi jika kita dengan sengaja memalukan mereka,maka mereka tanpa rasa segan-segan untuk memarahi dengan mengeluarkan kata-kata berbau kematian kepada kita.

Sihir :
Mungkin Lamia merupakan sihir paling buruk yang digunakan orang Gypsy. Biasanya sihir ini digunakan untuk hukuman.Cara mereka menggunakan sihir ini adalah dengan cara mengambil sesuatu milik kita,mungkin butang pakain kita, pen, dll, dan mengucapkan mentera kepada barang-barang tersebut. Lamia va lua sufletele lor, ?i le pun în locul s?u în cazul în care sufletele nu va fi din nou reîncarnare (Lamia mengambil jiwanya setelah beberapa hari, dan membawanya ke siksaan yang tiada penghujungnya).Satu hal yang perlu diingatkan, janganlah kita tertipu oleh dandanan mereka.

2. Indian
Suku Indian adalah historis suku, bangsa, atau kelompok lain atau komuniti orang asal di Amerika. Beberapa suku Indian diakui di tingkat negara bahagian dengan menggunakan prosedur yang didefinisikan oleh berbagai negara, tanpa memperhatikan pengakuan federal. Suku-suku lain yang tidak dikenal karena mereka sudah tidak ada lagi sebagai suatu kelompok yang tersusun atau kerana mereka belum menyelesaikan proses sertifikasi yang dibuat oleh pihak pemerintah yang bersangkutan.

Sihir :
Sihir terjahat masyarakat pedalaman Amerika ini adalah Na Munda. Ini berbed\za dengan voodoo yang ada di Haiti. Biasanya suku Indian melakukan sihir ini dengan memanggil roh dengan menggunakan badan mereka dengan nyanyian atau mentera dan tarian-tarian khas.Sihir ini akan menyebabkan kematian tanpa meninggalkan sebarang bekas.Belakangan ini sihir ini juga digunakan untuk menyembuhkan penyakit dan amalan.

3. Bulgarian Mystery
Bulgarian Mystery merupakan kumpulan orang dari Bulgaria yang memiliki sihir tingkat tinggi jarak jauh. Sihir ini digunakan semasa perebutan wilayah pada zaman pembahagian daerah di Eropah Timur.

Sihir :
Sihir paling mengerikan masyarakat Bulgaria adalah nyanyian. Malka Moma yang dinyanyikan dengan nada tinggi merupakan sihir yang unik dan berbeza dengan suku-suku yang lainnya. Tetapi sekarang sihir ini sudah tiada lagi. Sekarang sihir ini sudah dijadikan sebagai sebahagian budaya masyarakat Bulgaria dalam nyanyian,kerana sihir ini bermaksud sihir nyanyian yang indah.

4. Kiyuku
Kiyuku adalah nama dari sebuah suku di Afrika, merupakan pecahan dari Murci dan Dassanech. Kiyuku mencari tempat dengan cara berpindah-randah dari kawasan Africa sampai ke Ethiopia.

Sihir :
Sihir yang dimiliki adalah Kiyuku Dancer atau tarian Kiyuku. Masyarakat setempat sendiri belum mengetahui dengan jelas apa yang dimaksud dengan tarian tersebut.Ada yang mendakwa sihir ini untuk menurunkan hujan, Santet, bahkan ada beberapa keterangan yang mengatakan orang-orang ini dapat mengubah gurun menjadi salji.

5. Mayan
Mayan merupakan kumpulan orang-orang luar biasa yang berada di pedalaman hutan Mexico dan Guatemala.Merupakan suku yang paling moden pada zaman tersebut kerana sudah dapat menghitung kalender bintang, dan merupakan ahli matematik.

Sihir :
Jangan berfikir bahawa Maya hanya suku yang mempunyai kemampuan menghitung saja,Toltec adalah nama, atau jolokan kepada tertua Maya, atau boleh juaga disebut orang bijak. Mereka memiliki kemampuan luarbiasa yang dapat memanggil hujan, kekuatan dalam perang, dan memunculkan matahari dengan melakukan sembahan berupa jantung manusia yang tidak lain berasal dari suku mereka atau musuh. Suku inilah yang memerangi bangsa Indian.

6. Maasai
Maasai merupakan suku yang berasal dari Kenya. Arrogant, Fearless, dan Free, merupakan jolokan yang cocok bagi mereka. Selama 100 tahun, Maasai tidak mengambil atau terikat kepada peraturan,damai dalam berperang, wang untuk hidup, dsb.
Sihir :
Maasai tidak berdasarkan kepada sihir dan guna-guna. Mereka cenderung berdoa dan memiliki dewa yang bernama Enkai. Tidak hairanlah kenapa suku Maasai dinamakan “Warriors”. Konon dengan bantuan dari Enkai, mereka dapat berlari secepat singa dan juga menjadi kebal..
 

0 comments:

Post a Comment

KOMEN @ AKU BUDAK KOLA©