Gempar!! Bayi Dilahirkan Bersama Sebuah Al-Quran

Monday, May 21, 2012 by


Sejak akhir-akhir ini kita dapati banyak kejadian ajaib dan luar biasa telah berlaku di serata pelusuk dunia.Semuanya ini adalah kehendak Allah SWT.Pada tanggal 7 Mei 2012 yang lalu seorang bayi telah dilahirkan dengan tangannya menggenggam sebuah Al-Quran kecil. Keajaiban ini menyebabkan ibu dan abang bayi tersebut telah memeluk agama Islam pada 13 Mei 2012 yang lalu.Ibunya yang berusia 32 tahun yang dulunya bernama Kikelomo Ilori kini telah menukarkan namanya kepada nama Sherifat.

Ulama terkenal Nigeria iaitu Sheikh Abd Rahman Olanrewaju telah memberitahu kepada ibu bayi tersebut bahawa bayinya bukanlah seorang nabi walaupun ia lahir dari rahimnya sambil memegang sebuah Al-Quran.Beliau sendiri telah memberikan nama kepada bayi tersebut dengan nama Abdul Wahab Iyanda.

Beliau juga menambah bahawa hal tersebut berlaku adalah diatas kehendak Allah Taala,yang mengirimkan bayi tersebut ke dunia dengan cara yang menakjubkan,iaitu lahir bersama sebuah Al-Quran dari rahim ibunya.

Ulama lain yang turut serta dalam acara menamakan bayitersebut ialah Sheikh Abdulraman Sulaiman Adangba,Ketua dari Komuniti Nasrulifathi,Ustad Alhaji Abdullahi Akinbode dan Dr Ramoni Tijani dari Komuniti Islam Alifathiquareeb.

0 comments:

Post a Comment

KOMEN @ AKU BUDAK KOLA©